پرسش خود را بپرسید

معنی اصطلاح انگلیسی Behave yoursel lady

تاریخ
٣ هفته پیش
بازدید
١٥٥

Behave yoursel lady 

معنیش چی‌ میشه ؟

٣٨
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٢

٥ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

خودت رفتار کن زن!» الگوهای تبعیض جنسیتی و کلیشه‌های جنسیتی در تعامل پارلمانی لوگوی ORCID Cornelia Ilie آکادمی استرومستاد، سوئد پس از انتخاب رکورد تعداد زنان به مجلس عوام در سال 1997، بسیاری از موارد تبعیض جنسی و رفتارهای توهین آمیز گزارش شد. هدف این مقاله دو چیز است: از یک سو، بررسی دقیق مکانیسم‌ها و آثار تبعیض جنسیتی و کلیشه‌ای زنان نماینده مجلس در مجلس عوام. از سوی دیگر، شناسایی استراتژی‌هایی که توسط نمایندگان زن (و مرد) برای براندازی نمایش‌های تبعیض‌آمیز و برای مقابله با رفتارهای جنسیتی و جنسیتی استفاده می‌شود. تمرکز تحلیل چند سطحی بر سه استراتژی تکراری است: عینیت بخشیدن به نمایندگان زن از طریق تثبیت ظاهر شخصی به جای عملکرد حرفه ای (مانند اظهار نظرهای بی اهمیت در مورد مدل مو و لباس پوشیدن زنان). حمایت از زنان نماینده مجلس از طریق استفاده از اشکال توهین آمیز خطاب (مثلاً مخاطب قرار دادن مستقیم آنها با عبارات دوست داشتنی "عسل"، "عزیز"، "زن"). و انگ زدن به زنان نماینده مجلس از طریق برچسب های توهین آمیز و تبعیض آمیز (مثلاً نسبت دادن نام های کلیشه ای توهین آمیز به آنها).

تاریخ
٣ هفته پیش

خانم حد خودتو  بدون

تاریخ
٣ هفته پیش

هنگامیکه فردی بی ادبانه رفتار می کند یا رفتاری نامناسب از خود نشان میدهد از این اصطلاح استفاده می شود تا او رفتارش را اصلاح کند.  

معنی عبارت بالا:

مواظب رفتارت باش خانم

خانم مودب رفتار کن  

درست رفتار کن بانو

She was under strict orders from her parents to behave herself.

او تحت دستورات جدی /سخت والدینش بود تا مودب رفتار کند.

٧,٣٦٩
طلایی
٥
نقره‌ای
٩٣
برنزی
٤٤
تاریخ
٣ هفته پیش

درست رفتار کن خانم

مثل یک خانم متشخص رفتار کن

شخصیت خود را حفظ کن

٢٢٤,٦٢٧
طلایی
٧٥
نقره‌ای
٩٧٨
برنزی
١,٠٠٢
تاریخ
٣ هفته پیش

اصطلاح "Behave yourself, lady" به معنای "خانم، درست رفتار کنید" یا "خانم، مؤدب باشید" است. این جمله معمولاً زمانی به کار می‌رود که کسی از یک خانم می‌خواهد تا رفتار خود را اصلاح کند و به نحوی مؤدبانه‌تر یا مناسب‌تر رفتار کند. ممکنن است در موقعیت‌های رسمی یا غیررسمی استفاده شود  و بستگی به لحن گوینده می‌تونه دوستانه یا سرزنش‌آمیز باشد.

١,٤٨٩
طلایی
٠
نقره‌ای
٢٣
برنزی
١٢
تاریخ
٣ هفته پیش

پاسخ شما