پرسش خود را بپرسید

مفهوم " CPC (Cost-Per-Click): هزینه برای هر کلیک"

تاریخ
٧ ماه پیش
بازدید
٧١

مفهوم

 " CPC (Cost-Per-Click): هزینه برای هر کلیک"

 در دنیای دیجیتال مارکتینگ چیه ؟

٣,٢٧٦
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
١٨١

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

تبلیغات CPC یکی از بهترین معیارها برای سنجش هزینه تبلیغات است. Cost Per Click میزان موفقیت مالی شما و مقدار سرمایه‌ای که صرف تبلیغات کلیکی کرده‌اید را با پیروی از یک فرمول مشخص می‌کند. بازاریابان از روش cost per click‌ برای اخذ تصمیم در مورد نحوه تقسیم سرمایه برای کمپین‌ها استفاده می‌کنند. کارشناسان بازاریابی با تعیین عدد CPC سعی می‌کنند ROI‌ هزینه‌ها را به بالاترین حد برسانند. با استفاده از CPC‌ می‌توانید برای افزایش بازخورد و کاهش هزینه‌های تبلیغاتی استفاده کنید. در ادامه به بررسی مفهوم «CPC چیست» و اهمیت آن در دنیای دیجیتال می‌پردازیم.

تعریف تبلیغات CPC؛ نحوه محاسبه هزینه به ازای هر کلیک

کلمه CPC مخفف عبارت cost per click است که برای محاسبه هزینه در قبال هر کلیک روی تبلیغات اشاره دارد. تعرفه cpc براساس عواملی چون تعداد رقبا و حجم ترافیک مشخص می‌شود. هرچه حجم ترافیک سایت نشردهنده تبلیغ بیشتر باشد، هزینه تبلیغات cpc آن بالاتر خواهد بود. روش cpc‌ فاکتوری برای اندازه‌گیری موفقیت تبلیغ در گوگل شناخته می‌شود.

کسب‌و‌کارها از طریق به دست آوردن عدد CPC متوجه خواهند شد که برای جذب هر مخاطب از طریق تبلیغ چه مبلغی را هزینه کرده‌اند و هر کاربر چقدر برای آن‌ها سودآوری داشته است. سنجش این معیار راهی برای تصمیم‌گیری در مورد استفاده از روش تبلیغات کلیکی شناخته می‌شود.

کاربرد cost per click؛ اندازه‌گیری معیارهای سرمایه‌گذاری برای انجام پروژه

در ادامه مبحث «cpc چیست» باید به کاربردهای این روش اشاره کنیم. مهم‌ترین کاربرد CPC در تعیین مقدار هزینه صرف‌شده برای تبلیغات و تاثیر آن در جذب مشتری است. با محاسبه CPC می‌توانید کم یا زیاد بودن هزینه تبلیغات کلیکی را بسنجید. زمانی که قصد برنامه‌ریزی برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی جدید را دارید، باید به معیارهای تعیین هزینه و ارزش سرمایه‌گذاری برای آن توجه داشته باشید. براساس روش cpc متوجه می‌شوید هزینه‌ای که برای کمپین‌ها محاسبه کرده‌اید، با درآمد حاصل از آن همخوانی دارد یا خیر.

٣٤,٤٩٧
طلایی
٨
نقره‌ای
٦٠٥
برنزی
٣٦٠
تاریخ
٧ ماه پیش

پاسخ شما