پرسش خود را بپرسید

Viral Marketing یعنی چی؟

تاریخ
٢ هفته پیش
بازدید
٦٥

Viral Marketing

 یعنی چی؟ چطوری اجرا میکنن؟

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

بازاریابی ویروسی که به وایرال مارکتینگ (Viral Marketing) نیز معروف است، زمانی رخ می‌دهد که استراتژی یک کسب‌وکار برای بازاریابی این باشد که مخاطب‌های خود را به بازاریابی محصولات یا خدمات خود تشویق کند. از آن جایی که در این روش محتوا از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود و این انتقال به منتشر شدن ویروس در محیط اطراف شباهت دارد، ویروسی یا وایرال نام گرفته است.

می‌توان گفت اساس بازاریابی ویروسی، انتشار اطلاعات به صورت دهان به دهان است ولی به دلیل گسترش فناوری، امروزه از اینترنت برای توزیع دیجیتال محتوای ویروسی استفاده می‌شود. در گذشته بازاریابی ویروسی کاری سخت محسوب می‌شد ولی امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی، این امر را راحت‌تر از گذشته کرده است. به طور مثال شما می‌توانید یک ویدئو خنده‌دار مرتبط به کسب‌وکار خود بسازید و با پخش در شبکه‌های اجتماعی و وایرال شدن آن، برند خود را تبلیغ کنید.

در بسیاری از مواقع بازاریابی ویروسی یک حرکت مخفی محسوب می‌شود، زیرا کمپین‌های بازاریابی جوری اجرا می‌شوند که بسیاری از مخاطبان متوجه نشوند که محصول یا خدمتی به آن‌ها فروخته شده است. اکثر مخاطبان از دیدن یک ویدئو یا خواندن یک پیغام مرتبط به یک تبلیغ خوششان آمده و آن را برای دیگران می‌فرستند و به این شکل موجب وایرال شدن آن تبلیغ می‌شوند.

٥١٩,٠٢٩
طلایی
٣٢٩
نقره‌ای
٣,٧٦٨
برنزی
٢,١٤٩
تاریخ
٢ هفته پیش

پاسخ شما