پرسش خود را بپرسید

"cal " مخفف چیه در مسائل مالی

تاریخ
٣ هفته پیش
بازدید
٦٦

"cal " 

مخفف چیه در مسائل مالی ؟

٣ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

خط تخصیص سرمایه (CAL) چیست؟

خط تخصیص سرمایه (CAL)، همچنین به عنوان خط بازار سرمایه (CML) شناخته می شود، خطی است که بر روی نموداری از تمام ترکیبات ممکن از دارایی های بدون ریسک و دارای ریسک ایجاد می شود. این نمودار بازدهی را که سرمایه گذاران احتمالاً با در نظر گرفتن سطح معینی از ریسک با سرمایه گذاری خود کسب می کنند، نشان می دهد. شیب CAL به عنوان نسبت پاداش به متغیر شناخته می شود.

خط تخصیص سرمایه به سرمایه گذار کمک می کند تا ترکیب مناسبی از دارایی های پرریسک و بدون ریسک را با در نظر گرفتن ریسک پذیری سرمایه گذار انتخاب کند و حداکثر بازده را برای آن سطح خاص از ریسک شناسایی می کند.

  • هر سرمایه گذار مایل است حداکثر بازده را با حداقل ریسک به دست آورد. هر سرمایه گذار در حین ساخت سبد خود با این موضوع مواجه می شود که چه مقدار به دارایی های پرریسک و بدون ریسک اختصاص دهد.
  • هدف بهینه سازی بازده و در عین حال حفظ ریسک در پایین ترین سطح است.
  • خط تخصیص سرمایه به سرمایه گذاران کمک می کند تا این درصد تخصیص را تعیین کنند.
  • برای شناسایی ترکیب بهینه بازده ریسک و بدون ریسک استفاده می شود که منجر به حداکثر بازده با حداقل ریسک می شود.

مفهوم خط تخصیص سرمایه (CAL)

خط تخصیص سرمایه به سرمایه گذاران در انتخاب میزان سرمایه گذاری در یک دارایی بدون ریسک و یک یا چند دارایی پرریسک کمک می کند. تخصیص دارایی عبارت است از تخصیص وجوه در انواع مختلف دارایی ها با سطوح ریسک و بازده مورد انتظار متفاوت، در حالی که تخصیص سرمایه عبارت است از تخصیص وجوه بین دارایی های بدون ریسک، مانند برخی از اوراق بهادار خزانه داری، و دارایی های پرخطر، مانند سهام.

مفاهیم کلیدی
  • خط تخصیص سرمایه نموداری است که رابطه بین دارایی های پرخطر و ایمن را نشان می دهد.
  • از آن برای ارزیابی ریسک مرتبط با اوراق بهادار استفاده می شود و به عنوان نسبت پاداش به متغیر نیز نامیده می شود. این خط نشان دهنده مبادله بین ریسک و بازده است.
  • اجزای خط تخصیص سرمایه شامل ریسک پرتفوی، وزن دارایی های موجود در پرتفوی و بازده مورد انتظار پرتفوی است. این عوامل در تعیین تعادل بهینه پرتفوی نقش اساسی دارند.
٢٤,٦٠٠
طلایی
٤
نقره‌ای
٥٤٦
برنزی
٢٦١
تاریخ
٢ هفته پیش

The Capital Allocation Line (CAL)

خط تخصیص سرمایه (CAL) خطی است که به صورت گرافیکی نمودارِ ریسک و سود یا مزیت  دارایی ها را نشان می دهد و می توان از آن برای یافتن بهترین وضعیت کل سهامِ  استفاده کرد.

٩,٧٨٦
طلایی
٣
نقره‌ای
١٦٠
برنزی
١٢٣
تاریخ
٣ هفته پیش
عکس پرسش

مخففcapital allocation line است.

  خط تخصیص سرمایه (CAL) خطی است که به صورت گرافیکی نمایه ریسک و پاداش دارایی ها را نشان می دهد و می توان از آن برای شناسایی پرتفوی بهینه استفاده کرد.

٥٢١,٤٠٢
طلایی
٣٣٢
نقره‌ای
٣,٧٧٥
برنزی
٢,١٥٢
تاریخ
٣ هفته پیش

با احترام این ترجمه دقیقا ترجمه گوگل است و بخصوص وجود کلمه ی «پرتفوی» نشان دهنده آن است. اگر خودتان ترجمه کرده اید، تقاضا می کنم معنی این کلمه را برای سؤال کننده توضیح بدهید. با این توضیح شما هم سهمی در ترجمه خواهید داشت.
سپاس.

-
٣ هفته پیش

پاسخ شما