ترجمه این متن و راهنمایی میکنید؟
Technology has been used to support teaching and
learning in multiple ways. Digital technology offers
two broad types of opportunities.First, it can improve instruction by addressing quality gaps, increasing opportunities to practise, increasing available time and personalizing instruction. Second, it can engage learners by varying how content is represented, stimulating interaction and prompting collaboration. Systematic reviews over the past two decades on technology’s impact on learning find small to medium-sized positive effects compared to traditional instruction. However, evaluations do not always isolate technology's impact in an intervention, making it difficult to attribute positive effects to technology alone rather than to other factors, such as added instruction time, resources or teacher support. Technology companies can have disproportionate influence on evidence production. For example, Pearson funded studies contesting independent analysis that showed its products had no impact.
١ پاسخ
با سلام و احترام
فناوری به شیوه های مختلفی برای کمک به تدریس و یادگیری به کار گرفته شده است.
فناوری دیجیتال دو فرصت عمده را ایجاد میکند:
اولی بهبود آموزش از طریق ترمیم شکافهای کیفی ، افزایش فرصت تمرین ، افزایش زمان در دسترس و شخصیسازی آموزش.
دومی توانایی درگیر کردن فراگیران از طریق تغییر نحوه ارائه محتوا ، تشویق به تعامل و واداشتن به همکاری. بررسیهای سیستماتیک در طول دو دهه گذشته تاثیرات مثبت کوچک و متوسط فناوری بر آموزش در مقایسه با آموزش سنتی را نشان می دهد.
اما ارزیابیها تاثیر خالص فناوری در یک مداخله آموزشی را در نظر نمیگیرند که این مسئله نسبت دادن تاثیرات مثبت تنها به فناوری بدون در نظر گرفتن سایر فاکتورها مانند زمان آموزشی اضافه شده ، منابع آموزشی و نقش کمکی معلم را مشکل میکند. شرکتهای فناوری میتوانند تاثیر نادرستی روی استخراج شواهد (شواهد دال بر تاثیر مثبت فناوری) داشته باشند . به عنوان مثال پیرسون مطالعاتی را تامین مالی میکرد که با تجزیه و تحلیلهای مستقل که نشان میداد محصولات آن بی تاثیرند، مخالفت میکرد .