ترجمهی این متن را راهنمایی میکنید؟
Technology may reinforce existing inequality in both
access to and production of content. Privileged groups still produce most content. A study of higher-education repositories with OER collections found that nearly 90% were created in Europe or North America; 92% of the material in the OER Commons global library is in English.
This influences who has access to digital content. MOOCs, for example, mainly benefit educated learners – studies have shown around 80% of participants on major platforms already have a tertiary degree – and those from richer countries. The disparity is due to divides in digital skills, internet access, language and course design. Regional MOOCs cater to local needs and languages but can also worsen inequality.
١ پاسخ
با سلام و احترام
فناوری ممکن است نابرابری فعلی را هم از نظر دسترسی و هم از نظر تولید محتوا افزایش دهد.
گروه های برخوردار بیشترین تولید محتوا را دارند.
مطالعه مجموعه منابع آموزش عالی همراه با مجموعه منابع آزاد آموزشی OER ( منابع آموزشی رایگان ) ، نشان داد که نزدیک به 90٪ آنهادر اروپا یا آمریکای شمالی تولید شده اند.
92% از مطالب موجود در کتابخانه جهانی OER Commons به زبان انگلیسی است. ( OER Commons : شبکه ای برای آموزش و یادگیری که تعامل با منابع را در قالب نشانه های اجتماعی، برچسب زدن، امتیاز و بررسی ارائه می دهد)
این موضوع بر این که چه کسانی به محتوای دیجیتال دسترسی داشته باشند موثر است.
به عنوان مثال، دوره های گسترده اینترنتی رایگان( MOOC ) ها عمدتاً به نفع یادگیرندگان تحصیل کرده - (مطالعات نشان داده است که حدود 80٪ از شرکت کنندگان در پلتفرم های اصلی در حال حاضر دارای مدرک عالی هستند )- و افرادی که اهل کشورهای ثروتمندتر هستند، تمام می شود.
علت این تفاوت وجود اختلاف و نابرابری در مهارت های دیجیتال، دسترسی به اینترنت، زبان و طراحی دوره است.( MOOC ) های منطقه ای نیازهای محلی را برطرف و مشکل زبان را حل می کنند، اما همچنان میتوانند نابرابری را بیشتر کنند.