ترجمه این متن و راهنمایی میکنید؟
Yet the extent to which technology has transformed
education needs to be debated. Change resulting from the use of digital technology is incremental, uneven and bigger in some contexts than others. The application of digital technology varies by community and socioeconomic level, by teacher willingness and preparedness, by education
level, and by country income. Except in the most
technologically advanced countries, computers and devices are not used in classrooms on a large scale. Technology use is not universal and will not become so any time soon.
Moreover, evidence is mixed on its impact: Some types of technology seem to be effective in improving some kinds of learning. The short- and long-term costs of using digital technology appear to be significantly underestimated.
The most disadvantaged are typically denied the
opportunity to benefit from this technology.
١ پاسخ
با سلام
هنوز اینکه چقدر فناوری آموزش را دگرگون ساخته جای بحث دارد .
تغییر حاصل از به کارگیری فناوری دیجیتال افزایشی, غیر یکنواخت و در برخی زمینهها بیشتر از سایر موارد است.
به کارگیری فناوری دیجیتال بسته به جامعه و سطح اقتصادی- اجتماعی ، علاقه و آمادگی معلم و سطح آموزشی و درآمد کشور متفاوت است.
به جز در کشورهایی که از نظر فناوری بسیار پیشرفته هستند ,دستگاهها و کامپیوترها در مقیاس بزرگ در کلاسها به کار گرفته نمیشوند.
استفاده از فناوری جهانی نشده و به این زودیها هم نخواهد شد.
به علاوه اسناد درهم و برهمی در مورد تاثیرات آن وجود دارد : به نظر میرسد بعضی از انواع فناوری در بهبود انواعی از یادگیری موثر با شند.
هزینههای کوتاه مدت و بلند مدت استفاده از فناوری دیجیتال به طور چشمگیری دست کم گرفته شده است.
معمولاًمحرومترینها فرصت بهرهمندی از این فناوری را پیدا نمیکنند.