پرسش خود را بپرسید

معنی اصطلاح life long learning

تاریخ
٥ ماه پیش
بازدید
١٠١

معنی این اصطلاح یادگیری  مادام العمر. هست میخاستم معنی کلی اش رو بدونم. ممنون

٢٠
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
١

٤ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

آموخته های تمام  طول عمر یک نفر

٢١,٩٢٢
طلایی
١١
نقره‌ای
١٤١
برنزی
٢٤١
تاریخ
٤ ماه پیش

اصطلاح "life-long learning" به معنای یادگیری مداوم یا تداوم یادگیری در طول عمر اشاره دارد. این اصطلاح به فرآیند یادگیری و توسعه مهارت‌ها و دانش در طول تمام عمر افراد اشاره دارد، به جای اینکه یادگیری محدود به دوران تحصیلی یا حرفه‌ای باشد. ایده اصلی پشت این مفهوم این است که یادگیری باید یک فرآیند پیوسته و مداوم باشد تا افراد بتوانند با چالش‌ها و تغییرات زندگی مواجه شده و با محیط کار و جامعه همگام شوند.

٦٥,١٣٩
طلایی
٤٨
نقره‌ای
٣٥٧
برنزی
٥٧٤
تاریخ
٥ ماه پیش

Lifelong learning به پیگیری مستمر، داوطلبانه و خودانگیخته دانش به دلایل شخصی یا حرفه ای در طول زندگی اشاره دارد. آموزش همیشگی و مستمر برای رقابت پذیری و اشتغال پذیری یک فرد مهم است، اما شمول اجتماعی، شهروندی فعال و توسعه شخصی را نیز افزایش می دهد. این نوع یادگیری  می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله آموزش رسمی، آموزش بزرگسالان، آموزش مداوم و محیط های یادگیری شخصی.
 به عنوان راهی برای رقابتی ماندن در بازار کار و همچنین راهی برای غنی سازی زندگی شخصی و ادامه رشد و توسعه به عنوان یک فرد در نظر گرفته می شود.

٣١٢,٩٢٦
طلایی
٢١٥
نقره‌ای
٣,٤٧٢
برنزی
٢,٠٧٧
تاریخ
٥ ماه پیش

 اصطلاح غیر فنی «مادام العمر» معمولاً از ترجمه‌های ماشینی مثل گوگل می‌آید. اگر  منظور از یادگیری مادام‌العمر  نوعی از یادگیری باشد که انسان هرگز فراموش نمی‌کند، ترجمه مناسبی برای عبارت انگلیسی long life learning  نیست. ولی اگر منظور از این عبارت تمام یادگیری‌هایی است که در طول زندگیِ یک فرد اتفاق می‌افتد قابل پذیرش است:

Lifelong learning is defined as "all learning activity undertaken throughout life, with the aim of improving knowledge, skills and competences within a personal, civic, social and/or employment-related perspective".

به عبارت دیگر  عبارت انگلیسی مزبور به این معنا است:

کلیه فعالیت‌های یادگیری که در طول زندگی اتفاق می‌افتد و با هدف بهبود دانش، مهارت‌ها و شایستگی‌ها در چارچوب دیدگاه شخصی، مدنی، اجتماعی و یا شغلی است.

٢١,٦٧٥
طلایی
٢١
نقره‌ای
٤٢٨
برنزی
١٦٣
تاریخ
٥ ماه پیش
عکس پرسش

پاسخ شما