پرسش خود را بپرسید

منظور از "نامه " چیه ؟

تاریخ
٢ سال پیش
بازدید
٥٨٩

منظور از "نامه " چیه ؟
بگفت اندر این نامه حرفی است مبهم          که معنی اش جز وقت پیری ندانی

٣,١٩٠
طلایی
١
نقره‌ای
١٣
برنزی
١٧١

٥ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

نامه اشاره دارد به عمر و زندگی

١٦٨,٦٦٣
طلایی
٢٥٨
نقره‌ای
٤٥٨
برنزی
٨٩٧
تاریخ
٢ سال پیش

زندگی

سرنوشت

روزگار

٦٣,٩٧١
طلایی
٢٥
نقره‌ای
١,١٧٢
برنزی
٢,٥٥٤
تاریخ
١ سال پیش

زندگی چون در انتها به وقت پیری اشاره شده

٣٠
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٠
تاریخ
٢ سال پیش

البته منظور از  نامه میتواند دفتر عمر و زندگانی هم باشد  ولی حرف مبهم با توجه به  ابیات  دیگر همان قدر جوانیست که وقتی به پیری میرسیم میفهمیم

٤٤,٦٤١
طلایی
٢٤
نقره‌ای
٦١٠
برنزی
٤٢١
تاریخ
٢ سال پیش

نامه استعاره از دوران پیری   است

میگوید در دفتر پیری حرفی ناخوانا و غیر قابل فهم است   و آن قدر  دوره جوانی است که تا به پیری و ناتوانی نرسی نمیدانی

٤٤,٦٤١
طلایی
٢٤
نقره‌ای
٦١٠
برنزی
٤٢١
تاریخ
٢ سال پیش

پاسخ شما