پرسش خود را بپرسید

عرضه ی کالا با قیمتی کمتر از هزینه ی نهایی تولید

تاریخ
٩ ماه پیش
بازدید
١١٨

عرضه ی کالا 

با قیمتی کمتر از هزینه ی نهایی تولید

 آن یا با استفاده از سوبسید های غیر عادی در یک بازار خارجی  
رو چی میگن ؟ اصطلاحش چی میشه ؟

١,٥٥٥
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٧٠

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

برای عرضه ی کالا با قیمتی کمتر از هزینه ی نهایی تولید آن یا با استفاده از سوبسید های غیر عادی در یک بازار خارجی، اصطلاحات مختلفی وجود دارد که هر کدام به نوعی به این موضوع اشاره می‌کنند:

1. دامپینگ:
  • معنی: عرضه ی کالا در یک بازار خارجی با قیمتی پایین‌تر از قیمت داخلی یا پایین‌تر از هزینه ی نهایی تولید
  • هدف: کسب سهم بازار در کشور خارجی یا از بین بردن رقبا
  • مخاطرات: آسیب به تولیدکنندگان داخلی کشور خارجی و ایجاد تنش تجاری
  •  
2. سوبسید غیر عادی:
  • معنی: کمک مالی دولت به یک شرکت یا صنعت برای کاهش قیمت تمام شده محصولات آن
  • هدف: افزایش صادرات یا حمایت از صنایع داخلی
  • مخاطرات: ایجاد رقابت غیر عادلانه و تحمیل هزینه به دولت
3. قیمت گذاری غارتگرانه:
  • معنی: عرضه ی کالا با قیمتی پایین‌تر از هزینه ی نهایی تولید با هدف از بین بردن رقبا
  • هدف: ایجاد انحصار در بازار و کنترل قیمت
  • مخاطرات: آسیب به رقابت و مصرف کنندگان
4. رقابت غیر عادلانه:
  • معنی: استفاده از روش‌هایی مانند دامپینگ یا سوبسیدهای غیر عادی برای کسب مزیت ناعادلانه در بازار
  • هدف: کنترل بازار و افزایش سود
  • مخاطرات: آسیب به رقبا و مصرف کنندگان
اصطلاح مناسب:
  • انتخاب اصطلاح مناسب به شرایط خاص و هدف از عرضه ی کالا با قیمتی کمتر از هزینه ی نهایی تولید بستگی دارد.
  • در برخی موارد، ممکن است از ترکیبی از این اصطلاحات برای توصیف دقیق این موضوع استفاده شود.
نکته:
  • عرضه ی کالا با قیمتی کمتر از هزینه ی نهایی تولید، معمولاً به نفع مصرف کنندگان است، اما می‌تواند به تولیدکنندگان و رقابت در بازار آسیب برساند.
  • ٧٧,٠٥٧
    طلایی
    ١١٦
    نقره‌ای
    ٧٩١
    برنزی
    ١,٠٣١
    تاریخ
    ٩ ماه پیش

    پاسخ شما