پرسش خود را بپرسید

تست منطق جیمت ارشد

تاریخ
٥ ماه پیش
بازدید
٦٣

هر فرد زمانی می تواند از نظر روانی سالم باشد که داراي عزت نفس باشد . عـزت نفـس حاصـل نمـی شـود 
مگرآنکه فرد بتواند به طور مداوم احترام کسانی را که محترم می شمارد به دست آورد . این احترام نیـز فقـط 
وقتی حاصل میشود که فرد نسبت به آن افراد، رفتاري اخلاقی و انسانی داشته باشد. 
کدام یک از نتایج زیر را میتوان به طور صحیح از جملات بالا استنباط کرد؟ 

1)) مردم، با افرادي که سلامت روانی دارند، رفتاري انسانی و اخلاقی خواهند داشت. 

2) افرادي که از سلامت روانی برخوردار هستند، با کسانی که محترم میشمارند، انسانی و اخلاقی رفتار خواهند کرد. 

3) افرادي که داراي سلامت روانی هستند، باید از اعتماد به نفس خوبی برخوردار باشند تا دیگران با آنها به صورت انسانی و اخلاقی رفتار کنند. 

4) افرادي که عزت نفس دارند معمولاً با کسانی که آنها را محترم نمیشمارند به نحوي اخلاقی رفتار نمیکنند. 

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

پاسخ صحیح گزینه 2 است.

جملات بالا بیان می‌کنند که عزت نفس نتیجه احترام دیگران است و احترام دیگران نیز نتیجه رفتار اخلاقی و انسانی فرد است. بنابراین، نتیجه منطقی این است که افرادي که از سلامت روانی برخوردار هستند، با کسانی که محترم میشمارند، انسانی و اخلاقی رفتار خواهند کرد.

گزینه 1 نادرست است، زیرا بیان می‌کند که مردم، با افرادي که سلامت روانی دارند، رفتاري انسانی و اخلاقی خواهند داشت. این گزینه، ارتباطی بین سلامت روانی و رفتار دیگران با فرد ایجاد می‌کند، در حالی که جملات بالا فقط ارتباطی بین سلامت روانی و رفتار فرد با دیگران ایجاد می‌کنند.

گزینه 3 نادرست است، زیرا بیان می‌کند که افرادي که داراي سلامت روانی هستند، باید از اعتماد به نفس خوبی برخوردار باشند تا دیگران با آنها به صورت انسانی و اخلاقی رفتار کنند. این گزینه، شرطی را برای سلامت روانی تعیین می‌کند، در حالی که جملات بالا شرطی برای سلامت روانی تعیین نمی‌کنند.

گزینه 4 نادرست است، زیرا بیان می‌کند که افرادي که عزت نفس دارند معمولاً با کسانی که آنها را محترم نمیشمارند به نحوي اخلاقی رفتار نمیکنند. این گزینه، نتیجه‌ای را برای عزت نفس تعیین می‌کند، در حالی که جملات بالا فقط شرطی برای عزت نفس تعیین می‌کنند.

در اینجا یک توضیح دقیق‌تر از هر یک از گزینه‌ها ارائه شده است:

گزینه 1:

جملات بالا بیان می‌کنند که عزت نفس نتیجه احترام دیگران است. این بدان معناست که اگر فردی از عزت نفس برخوردار است، به این دلیل است که دیگران او را محترم می‌شمارند. اما این بدان معنا نیست که دیگران، به دلیل اینکه فردی از عزت نفس برخوردار است، با او به صورت انسانی و اخلاقی رفتار خواهند کرد.

به عنوان مثال، فردی ممکن است از عزت نفس برخوردار باشد، اما دیگران به دلیل نژاد، مذهب یا سایر عوامل او را محترم نشناسند. در این صورت، دیگران ممکن است با او به صورت غیرانسانی و غیراخلاقی رفتار کنند.

بنابراین، این نتیجه که مردم، با افرادي که سلامت روانی دارند، رفتاري انسانی و اخلاقی خواهند داشت، نادرست است.

گزینه 2:

جملات بالا بیان می‌کنند که احترام دیگران نیز نتیجه رفتار اخلاقی و انسانی فرد است. این بدان معناست که اگر فردی از دیگران احترام می‌گیرد، به این دلیل است که رفتار او با دیگران اخلاقی و انسانی است.

بنابراین، این نتیجه که افرادي که از سلامت روانی برخوردار هستند، با کسانی که محترم میشمارند، انسانی و اخلاقی رفتار خواهند کرد، صحیح است.

گزینه 3:

جملات بالا شرطی را برای عزت نفس تعیین نمی‌کنند. آنها فقط بیان می‌کنند که عزت نفس نتیجه احترام دیگران است و احترام دیگران نیز نتیجه رفتار اخلاقی و انسانی فرد است.

بنابراین، این نتیجه که افرادي که داراي سلامت روانی هستند، باید از اعتماد به نفس خوبی برخوردار باشند تا دیگران با آنها به صورت انسانی و اخلاقی رفتار کنند، نادرست است.

گزینه 4:

جملات بالا شرطی را برای عزت نفس تعیین نمی‌کنند. آنها فقط بیان می‌کنند که عزت نفس نتیجه احترام دیگران است و احترام دیگران نیز نتیجه رفتار اخلاقی و انسانی فرد است.

بنابراین، این نتیجه که افرادي که عزت نفس دارند معمولاً با کسانی که آنها را محترم نمیشمارند به نحوي اخلاقی رفتار نمیکنند، نادرست است.

٦٨,٨٦٢
طلایی
١٠٩
نقره‌ای
٦٩٩
برنزی
٨٩٩
تاریخ
٥ ماه پیش

پاسخ شما