پرسش خود را بپرسید

در جمله‌ زیر چرا try اومده؟

تاریخ
٣ ماه پیش
بازدید
١٠٤

The king sent his army to try and capture the dragon

معنی try چیه

٥ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

همانطور که  در تصویر زیر از دیکشنری لانگمن می بینید، یکی از معانی try  ، آزمایش کردنِ چیزی به منظور ِ  بررسی احتمال موفقیت آمیز بودن آن است. با توجه به این مفهوم می توان جمله شما را به صورت زیر تفسیر کرد:

پادشاه لشگرش رو فرستاد تا ببینه آیا میتونه اژدها رو دستگیر کنه یا نه  .

یا اینکه :

پادشاه لشگر رو فرستاد تا اژدها رو( از لحاظ چیزهایی مثل زور و بزرگی و میزان خشم و .... اینجور چیزها) بررسی کنن و (بسنجن میتونن در نهایت بر اون پیروز بشن یا نه)  دستگیر کنن.

٢١٩,٨٢١
طلایی
٧١
نقره‌ای
٩٣٨
برنزی
٩٨٣
تاریخ
٣ ماه پیش
عکس پرسش

پادشاه  سپاهیان خود را برای  مقابله با خصم گسیل  کرد

١,٠٧٤
طلایی
٠
نقره‌ای
١٩٤
برنزی
١٩
تاریخ
٣ ماه پیش

در جمله "The king sent his army to try and capture the dragon," کلمه "try" به معنای تلاش کردن، کوشیدن، سعی کردن است. این کلمه نشان می دهد که پادشاه قصد داشت تا ارتش خود را برای به دام انداختن اژدها بفرستد، اما نمی دانست که آیا آنها موفق خواهند شد یا خیر.

٦١,٢٠٨
طلایی
٩٤
نقره‌ای
٦٠٤
برنزی
٥٨٥
تاریخ
٣ ماه پیش

try به معنی محاکمه کردن هست  در اینجا.  کلمه trial  دقیقا از همین فعل میاد به معنای محاکمه  مجرم (بررسی وضعیت بیگناهی یا گناهکار بودن او).  مثال های بیشتر:

The defendant is being tried for murder.

The soldiers were tried for a war crime.

٢,٥٦٧
طلایی
٢
نقره‌ای
٤٩
برنزی
١٨
تاریخ
٣ ماه پیش

در اینجا کلمه try به همان معنی تلاش و کوشش است. نویسنده با استفاده از and به ترکیب دو فعل try و capture پرداخته است. فعل try در این جمله به معنی وجود تردید از نتیجه است. پادشاه نمی داند نتیجه عمل حمله و به دام انداختن اژدها چه خواهد بود. در ثانی، در صورتی که try معنی محاکمه کردن باشد باید پس از capture آورده شود. نمی شود اژدها را قبل از دستگیری محاکمه کرد

-
٣ ماه پیش

try به معنی ای اشاره کردین نباید object بگیره، در حالی که اینجا گرفته. متن البته مقداری مبهمه ولی چیزی دیگری نمیشه بر داشت کرد.

-
٣ ماه پیش

پادشاه ارتش خود را فرستاد تا سعی کند اژدها را دستگیر کند. 
کلمه try به معنی سعی، تلاش است.

٢٦٧
طلایی
٠
نقره‌ای
٥
برنزی
٤
تاریخ
٣ ماه پیش

پاسخ شما