بعض تشابهات نوشتاری - لفظی - ترکیبی:
جَو - جُو
زن - ذهن
ذن - ظن
زین - زَین
شَنَو - شِنُو
دیدن - دویدن
وچیدن - وزیر
دو - دَو
دیوان - دیوَان
آیین - أین
آینه - عینه
come on - common
. . .
پهلوی:
dēn ( تلفظ= /دین/ )
نام روز 24 ماه ( شهر )
وظیفت اصلی صداوسیماوفیلم وکارتون ومستندساز:ارائهءسبک زندگی سالم به مردم ونشان دادن راه حل مشکلات وامیددادن به آینده بهتر نه سرگرمی وقرعه کشی ومسابقات بی هدف و زوم کردن برمشکلات موجود وشایع ( بزرگنمائی وتمرکز بروضعیت که همه ازش اطلاع دارند ) بدون ارائه راهی حل مناسب وراست وعقلانی وعلمی وبرنامه ریزی شده ( مدیریت ومهندسی فرهنگ ) .
بالاخص برای نونهال وجوانها!
و البته به نظرم در سوره حدید پس از قید این دو ، خبر اینکه و انزلنا الحدید حال چرا بعد از بلبیات و الزبر از حدید سخن پیش میکشد ؟
اگر از خانواده شروع شود و ابتدا والدین سپس فرزندان فرهنگ سازی شوند ، شاید در نسل سوم فرهنگ سازی شده باشد
دوستان عزیز پاسخ صدر سوال را دادن؛
چطور نگفتند.
سپاس!
به نظر میرسه جمله بندی اشتباه باشه
آن خطاط سه گونه خط نوشتنی
یکی او خواندی، لاغیر
یکی را، هم او خواندی هم غیر،
یکی، نه او خواندی و نه غیر
آن خط سوم منم. که سخن گویم
نه من می دانم نه غیر
. . .
ادامه دارد
. . . پس رمزگان زبانی قراردادی هستند.
. . .
یااینکه واژه های جدیدی برای خود وضع کنداگه باواژه های موجودبخواهددریافت جدیداشراقی خویش را توضیح دهدبه تناقض گوئی می افتد
. . . باعث بدفهمی وکج اندیشی مردم می شود
. . . چون از یک سنخ نیستند. . .
قبل ازرسیدن به نتیجه مطلوب؛لازم می دانم ازمتن کتاب مطالب ذکرکنم:
دریافت های اشراقی عارف چون منحصراً برای خوداوپیش آمده لاجرم وضع قراردادلفظ بادیگران راندارد.
این دریافت یک دریافت شخصی است وفقط به حال آن عارف بستگی دارد. . .