پیتر فوناگی ( Peter Fonagy ) ، ( زاده ۱۴ اوت ۱۹۵۲ ) روان کاو و روان شناس بالینی انگلیسی متولد مجارستان است. او در رشته ی روان شناسی بالینی در دانشگاه کالج لندن تحصیل کرده است. فوناگی استاد روان کاوی معاصر و علوم تحولی و رئیس بخش روان شناسی و علوم زبان در دانشگاه کالج لندن، مدیر اجرایی مرکز آنا فروید، یک تحلیلگر آموزشی و نظارتی در انجمن روان تحلیلی بریتانیا در حوزه ی تحلیل کودک و بزرگسال، عضو آکادمی بریتانیا، عضو هیأت علمی دانشکده ی علوم پزشکی، و آکادمی علوم اجتماعی و عضو BPC است. علایق بالینی او بر روی آسیب شناسی روانی مرزی، خشونت و روابط دلبستگی اولیه متمرکز است. او در کار خود می کوشد تا پژوهش های تجربی را با نظریه ی روانکاوی تلفیق کند. وی بیش از ۵۰۰ مقاله، ۲۷۰ فصل کتاب منتشر کرده و ۱۹ کتاب تألیف و ۱۷ کتاب ویرایش کرده است. [ ۱] فوناگی به دلیل ارائه ی خدمات در حوزه ی روان کاوی و روان شناسی بالینی در سال ۲۰۱۳ به عنوان افسر نشان امپراتوری بریتانیا ( OBE ) منصوب شد و جایزه ویلیِ آکادمی بریتانیا را برای دستاوردهای مادام العمر دریافت کرد. [ ۲]
فوناگی جایزه یادبود اتو ونینگر[ ۳] را در سال ۲۰۰۵ به دلیل مشارکت در رشد روان کاوی معاصر دریافت کرد. در این راستا، او به بهبود گفتگو میان تحلیل گران و درمان گران شناختی کمک کرده است. فوناگی در ارزیابی پژوهش های روان درمانی نقشی اساسی ایفا کرده است و همچنان به این کار می پردازد. [ ۴] ارزیابی پژوهش های او ( غالباً ) بر اساس میزان اثربخشی درمان است. ارزیابی درمان منجر به مرور، توصیه ها و تلویحات روان درمانی شده است. فوناگی شواهد مفصل و دقیقی در مورد کارآمدی مداخلات روان شناختی اختلالات روانی و برای جمعیت های خاص ارائه داده است؛ از جمله درمان های پزشکی و روان شناختی برای کودکان و جوانان و درمان های روان شناختی برای اختلال شخصیت مرزی.
فوناگی و همکارانش در کتاب برنده ی جایزه شان[ ۵] با عنوان «تنظیم عاطفه، ذهنی سازی و تحول خود»، نظریه ی دقیق و مفصلی را در مورد شیوه ای که به واسطه ی آن توانایی های فرد برای ذهنی سازی و تنظیم عاطفه می توانند تحول موفقیت آمیز فرد را تعیین کنند، ارائه داده اند. آن ها ذهنی سازی را چنین تعریف می کنند: توانایی ایجاد و استفاده از بازنمایی های ذهنی حالات هیجانی خود و دیگران. نویسندگان در مورد روش هایی صحبت می کنند که از طریق آن ها فرزندپروری بد و ناکافی، منجر به برخی از سبک های دلبستگی، [ ۶] می شود و می تواند کودکان را در تعدیل و تفسیر احساسات خود و همین طور احساسات دیگران ناتوان سازد. [ ۷] این ناتوانی ها، تلویحاتی در ذهنی سازی و تنظیم عاطفه برای اختلالات شخصیتی شدید و همچنین مشکلات روان شناختی مرتبط با اعتمادبه نفس و حس خود دارد. [ ۸]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلففوناگی جایزه یادبود اتو ونینگر[ ۳] را در سال ۲۰۰۵ به دلیل مشارکت در رشد روان کاوی معاصر دریافت کرد. در این راستا، او به بهبود گفتگو میان تحلیل گران و درمان گران شناختی کمک کرده است. فوناگی در ارزیابی پژوهش های روان درمانی نقشی اساسی ایفا کرده است و همچنان به این کار می پردازد. [ ۴] ارزیابی پژوهش های او ( غالباً ) بر اساس میزان اثربخشی درمان است. ارزیابی درمان منجر به مرور، توصیه ها و تلویحات روان درمانی شده است. فوناگی شواهد مفصل و دقیقی در مورد کارآمدی مداخلات روان شناختی اختلالات روانی و برای جمعیت های خاص ارائه داده است؛ از جمله درمان های پزشکی و روان شناختی برای کودکان و جوانان و درمان های روان شناختی برای اختلال شخصیت مرزی.
فوناگی و همکارانش در کتاب برنده ی جایزه شان[ ۵] با عنوان «تنظیم عاطفه، ذهنی سازی و تحول خود»، نظریه ی دقیق و مفصلی را در مورد شیوه ای که به واسطه ی آن توانایی های فرد برای ذهنی سازی و تنظیم عاطفه می توانند تحول موفقیت آمیز فرد را تعیین کنند، ارائه داده اند. آن ها ذهنی سازی را چنین تعریف می کنند: توانایی ایجاد و استفاده از بازنمایی های ذهنی حالات هیجانی خود و دیگران. نویسندگان در مورد روش هایی صحبت می کنند که از طریق آن ها فرزندپروری بد و ناکافی، منجر به برخی از سبک های دلبستگی، [ ۶] می شود و می تواند کودکان را در تعدیل و تفسیر احساسات خود و همین طور احساسات دیگران ناتوان سازد. [ ۷] این ناتوانی ها، تلویحاتی در ذهنی سازی و تنظیم عاطفه برای اختلالات شخصیتی شدید و همچنین مشکلات روان شناختی مرتبط با اعتمادبه نفس و حس خود دارد. [ ۸]
wiki: پیتر فوناگی