پیامدهای زیست محیطی هوانوردی ناشی از آن است که موتورهای هواپیما گرما، سر و صدا، ذرات و گازهایی را که به تغییر آب و هوا کمک می کنند، منتشر می سازند[ ۱] [ ۲] و نیز باعث پدیدهٔ کم نور شدن جهانی می شوند. [ ۳] هواپیماها ذرات و گازهایی مانند دی اکسید کربن، بخار آب، هیدروکربنها، مونوکسید کربن، اکسید نیتروژن، اکسید گوگرد، سرب و کربن سیاه منتشر می کنند که در کنش و واکنش با جو زمین قرار دارند. [ ۴]
هواپیماها، گاز گلخانه ای اصلی که منتشر می کنند دی اکسید کربن است. هواپیماهای جت که در تروپووپاز یعنی لایه میانی پرواز می کنند، به چهار طریق در تغییرات آب و هوایی نقش ایفا می کنند:[ ۵]
انتشار دی اکسید کربن مهم ترین و آشکارترین سهم را در تغییرات آب و هوایی دارند. پیامدهای انتشار گاز دی اکسید کربن صرف نظر از ارتفاع نقطه انتشار، مشابه هم هستند. وسایل نقلیه زمینی فرودگاه که توسط مسافران و کارکنان برای دسترسی به فرودگاه ها استفاده می شوند و همچنین انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از صنعت هوانوردی مربوط به ساخت و ساز فرودگاه یا ساخت هواپیما نقش خاص خودشان را در آلوده کردن هوا به جای می گذارند. [ ۶]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفهواپیماها، گاز گلخانه ای اصلی که منتشر می کنند دی اکسید کربن است. هواپیماهای جت که در تروپووپاز یعنی لایه میانی پرواز می کنند، به چهار طریق در تغییرات آب و هوایی نقش ایفا می کنند:[ ۵]
انتشار دی اکسید کربن مهم ترین و آشکارترین سهم را در تغییرات آب و هوایی دارند. پیامدهای انتشار گاز دی اکسید کربن صرف نظر از ارتفاع نقطه انتشار، مشابه هم هستند. وسایل نقلیه زمینی فرودگاه که توسط مسافران و کارکنان برای دسترسی به فرودگاه ها استفاده می شوند و همچنین انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از صنعت هوانوردی مربوط به ساخت و ساز فرودگاه یا ساخت هواپیما نقش خاص خودشان را در آلوده کردن هوا به جای می گذارند. [ ۶]