بنر


برابر پارسی: برنما

دانشنامه عمومی

بَرنوشته[ ۱] یا بَرنما[ ۲] یا بَنِر ( به انگلیسی: Banner ) ، پرچم یا تکه ای پارچه است که دربردارندهٔ یک نماد، نشان واره، شعار، یا پیامی دیگر است.
امروزه معمولاً منظور از بنر پیام های تبلیغاتی ایی است که در سطح وب استفاده می شود. این بنرها معمولاً پیام خود را در قالب طرحی هنرمندانه از تصاویر و متون و برای اهداف تبلیغاتی بیان می کند. طراحی بنر و به طور کلی اساساً این گونه بنرها بر اساس تکرار مجموعه ای از تصاویر پشت سر هم یا همان تصویر بر ثانیه ساخته می شوند که تصاویر یا متون داخل بنر پس از گذشت مثلاً یک ثانیه به اندازه معینی جابجا شده و تشکیل تصویر انیمیشن حاوی تبلیغات را می دهند که این تصاویر با پسوند GIF ذخیره می شوند و در سر صفحه یا پانوشت یک وب سایت به نمایش در می آیند.
عکس بنرعکس بنرعکس بنرعکس بنر

بنر (انیمه). بنل سنجاب کوچولو با نام اصلی زندگی بنل: داستان سنجاب خاکستری ( シートン動物記 りすのバナー, Shīton Dōbutsuki Risu no Banā ) مجموعه کارتونی شامل ۲۶ اپیزود محصول استودیو نیپون انیمیشن است که به کارگردانی فومیو کوروکاوا[ و ۱] نخستین بار در ۷ آوریل ۱۹۷۹ از شبکه تی وی آساهی پخش شد. [ ۱]
این مجموعه که با نام ژاپنی شیتون دوبوتسوکی ریسو نو بانا[ و ۲] پخش شد برگرفته از کتابی به عنوان: زندگی بنل: داستان سنجاب خاکستری[ و ۳] نوشته ارنست تامسون ستون[ و ۴] در سال ۱۹۲۲ در ۲۶ اپیزود ساخته شده و داستان زندگی سنجاب جوانی را نشان می دهد که از بچگی یتیم بوده و توسط انسان ها پیدا شده و فرزندخوانده گربه مادر مهربانی است که مسئولیت پرورش و بزرگ کردنش را به عهده گرفته است. [ ۲] این مجموعه تلویزیونی برای نخستین بار در دهه شصت از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.
قهرمان اصلی این مجموعه، یک سنجاب خاکستری جوان است که از کودکی یتیم بوده و فرزندخوانده یک گربه مادر مهربان بود که یک آتش سوزی در نخستین اپیزود این دو را از هم جدا کرد. بنر پس از آتش سوزی به ناچار به جنگل می گریزد و در آنجا با سنجاب های وحشی آشنا می شود.
بنر در طی داستان های این مجموعه در کنار آموزه هایش در زندگی با گربه و نزدیکی به انسان ها و آنچه در میان سنجاب های وحشی آموخته داری شخصیت شجاع و نترس است که مخصوصاً هنگام محافظت از دوستانش حتی به دشمنان حمله ور می شود.
در هر اپیزود حوادثی برای او یا سنجاب های دیگر پیش می آید و چگونگی رهایی از این حوادث در مسیر سفر آن ها تا مقصد داستانی است که در مجموعه ۲۶ اپیزود نقل می شود.
• بنر: قهرمان اصلی این مجموعه، یک سنجاب خاکستری جوان که زنگوله کوچکی به گردن دارد. او از کودکی یتیم بوده و فرزندخوانده یک گربه مادر مهربان بود. او سنجابی شجاع، کنجکاو، مهربان و دوست داشتنی است که به دلیل همزیستی با انسان و گربه واکنش هایش نسبت به اتفاقات اطرافش همانند سنجاب های دیگر نیست.
• سو: سنجاب خانم کوچکی که همیشه یک گل در موهایش دارد. او در آموزش بنر نقش مهمی دارد. سو و بنر دوستان خوب و صمیمی هستند و در اپیزود آخر سو با بنر ازدواج کرده و صاحب فرزند شده اند.
• پدربزرگ: او پدربزرگ سو است و کهنسال ترین و عاقل ترین سنجاب در گروه سنجاب ها. در جریان حادثه ها و اتفاقات تصمیمات و نصیحت های عاقلانه و درست او گروه سنجاب ها را از خطر می رهاند.
• کلِی: او نخستین سنجابی است که با بنر آشنا می شود. از بنر جوان تر است و پس از اینکه بنر او را از دست روباه نجات می دهد بهترین دوست او می شود.
• گوچا و رادورو: دو دوست بنر که کارهای خنده دار از آن ها سر می زند. این دو معمولاً در گروه ساز مخالف می زنند و با تصمیمات مخالف هستند. پس از نجات رادورو از دست لاک پشت گازگیر توسط بنر این دو از دوستان نزدیک بنر می شوند.
• آکاچو: سنجابی که گوش های نسبتاً کشیده ای دارد و برای ازدواج با سو با بنر رقابت دارد. او شخصیتی حیله گر و مغرور دارد.
• عموجغد شاخدار: نخستین جانور ساکن جنگل که بنر با او برخورد کرد. در ابتدا جغد قصد خوردن بنر را دارد و بنر که خود را گربه می پنداشت به جای فرار کردن به عموجغد شاخدار حمله می کند که این عمل او باعث جلب توجه و احترام عموجغد شاخدار نسبت به بنر و دوستی با او شود. هنگام شلیک شکارچیان به بنر عموجغد شاخدار مورد اصابت تیر قرار گرفته و می میرد.
• » کاکولی: یک دارکوب کوچک بود که در کارتون شخصیت خبررسان داشت و همیشه این جمله را می گفت یک خبر بد یک خبر بد یا می گفت یک خبر خوب یک خبر خوب این شخصیت خبررسان بود.
عکس بنر (انیمه)
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بَرنما
بَرنوشته
پوستر کلمه انگلیسی است.
بنر و پوستر می شود گفت به فارسی دیوارکوب
بنر به انگلیسی:banner
محلی برای تبلیغ
بنر��پوستر
بنر به فارسی پوستر
چاه
بنر پیامی تبلیغاتی است که به شکلی هنری، شامل متون و تصاویر زیبا روی صفحات وب سایتها ظاهر می شود و بینندگان را به سایت آگهی دهنده و یا صفحه مشخصات کالاهدایت می نماید. بنر های استاندارد ۴۶۸ ویا ۱۲۰ پیکسل پهنا و ۶۰ پیکسل ارتفاع دارد و معمولا در بالای صفحه وب قرار می گیرد. بنرهای کوچکتر، که به بنر “بند انگشتی” یا “تمبر پستی” معروفند، معمولا در نقاط دیگر ( حاشیه راست یا چپ ) صفحه جای داده می شوند.
...
[مشاهده متن کامل]

بنر ها را می توان به صورت ثابت، چرخشی ( Rotation ) ، یا از طریق سیستمهای مدیریت پخش آگهی روی صفحات وب قرار داد.
در حالت دوم، که بنرها از طریق سیستم مدیریت بنر پخش می شوند، مدیریت سیستم ، آگهی دهنده ( Advertiser ) و پخش کننده آگهی ( Publisher ) می توانند بر چگونگی پخش بنرها نظارت و آن را اداره کنند. سیستمهای مدیریت پخش بنر این نوع تبلیغات را از صورت غیرحرفه ای خارج و آن را در سطحی گسترده، نظارت پذیر و حرفه ای مطرح می کنند.
مزیت مهم بنر این است که به صورت فعال عمل می کند و مشتری را به سایت آگهی دهنده می کشاند. تهیه بنر به سرعت و با هزینه کم امکان پذیر است و در طراحی آن می توان از جاذبه ها و تکنیکهای مختلف مانند گرافیک، عکس و انیمیشن استفاده کرد. بعلاوه به کمک سیستمهای خودکار تحت وب، نظارت و مدیریت پخش بنر بسیار دقیق و آسان است

بپرس